Saturday, October 14, 2006

一路向北

身處日本 ─
往北邊走, 到神社參道, 山水之間看紅葉;
放下無謂的執著,
一個人自有一個人的浪漫。
周杰倫 - 《一路向北 》

後視鏡裡的世界 越來越遠的道別
你轉身向背 側臉還是很美
我用眼光去追 竟聽見你的淚

在車窗外面排徊 是我錯失的機會
你站的方位 跟我中間隔著淚
街景一直在後退 你的崩潰在窗外零碎

我一路向北 離開有你的季節
你說你好累 已無法再愛上誰
風在山路吹 過往的畫面全都是我不對
細數慚愧 我傷你幾回

後視鏡裡的世界 越來越遠的道別
你轉身向背 側臉還是很美
我用眼光去追 竟聽見你的淚

在車窗外面排徊 是我錯失的機會
你站的方位 跟我中間隔著淚
街景一直在後退 你的崩潰在窗外零碎

我一路向北 離開有你的季節
你說你好累 已無法再愛上誰
風在山路吹 過往的畫面全都是我不對
細數慚愧 我傷你幾回

2 comments:

Teki Chan said...

Are you still in Japan? Let me give you a song:

湖海洗我胸襟 河山飄我影蹤
雲彩揮去卻不去 贏得一身清風
塵沾不上心間 情牽不到此心中
來得安去也寫意 人生休說苦痛
聚散匆匆莫牽掛 未記風波中英雄勇
就讓浮名 輕拋劍外
千山我獨行 不必相送
啊...獨行不必相送
塵沾不上心間 情牽不到此心中
來得安去也寫意 人生休說苦痛
聚散匆匆莫牽掛 未記風波中英雄勇
就讓浮名 輕拋劍外
千山我獨行不必相送

啊...獨行不必相送 獨行不必相送

saintvenus said...

Still in Japan + can't sleep. I have very limited access to internet now. Why I was using《一路向北 》:

1. I was going north.
2. I've passed by the 群馬県, which was the prefecture that the film 'Initial D'.
3. The landscape all along the way (including the crooked roads & ramps) looked exactly the same as the ones you can see in 'Initial D'.

take care.